الجمعة، 31 أغسطس 2012




ليه الوداع ؟!

ليه مصره عـ الوداع
وازاى تكونى انتى اللى باع
أنا كنت ميت قابلك انتى
كنت عايش فى الضياع
كنت أنام زى اللى ناموا
كنت باصحى عشان ضرورى
واللى باقى منى ضاع
**
وقابلتك انتى كأنى عارفك من سنين
كنت اعاند فيكى دايما
كنت بانسى انى حزين
لما كنتى تغيبى لحظه
كنت بحسبهم سنين
كنت لما تيجى سيرتك
القانى سارح فى الحنين
**
وحكيتلك انتى عـ اللى بيا
عـ الجراح الصاحيه فيا
وقالى قلبى هيا ديا
لقيتنى بسأل هيا مين ؟!
***
كنت بحكى الاقيكى عارفه
نفس الحكايه حكايتك انتى
قصة دايره من سنين
شوق وحب
عذاب وغيره
والوداع هو الوداع
كان نهاية القصتين
**
بعد الوداع أانا قولت توبة أحب تانى
قولت هي حكاية واحده وموتت فيا الاغانى
وقابلتك انتى اتجدد فيا الامانى
لما انتى ناويه ترحلى ....تحيينى ليه
وترجعينى اعيش زمانى
**
طب وليه تسيبينى تانى
أعيش لواحدى فى دنيا جاحده
ليه تجرحى قلبى اللى حبك
وتهجرينى اعيش فى وحده
ليه كل مره أكون ضحيه
تكون نهاية القصه واحده
**
طب م النهارده
راح اكون شيطان
راح اخلى كل الدنيا ديا تجينى ساجده
راح احب بعدك الف  واحده
اه صدقى
راح احب بعدك كل واحده هاتقبلنى
ولما تنسى كل حاجه وتيجى ليا
راح اقولها كان نفسى اكمل
بس القدر اختار تكونى انتى الضحية
راح اكون شيطان بالف وش والف نيه
راح اقولها
تهجر صحابها واهلها
ولما تيجى وتقابلنى هاقولها تبقى تقابلنى
ميت الف واحده هاحبها وهاذلها
اه صدقى
راح انتقم منك ومنى
بس النهاية ياعمرى واحده
لما افتكر ليله فى قربك
هارجو القدر انه يبادلنى
**
طب هاعمل ايه
وهاقولك ايه
طب مين فى بعدك تانى هاحكيلها حكايتى
طب مين ياغاليه هالقى فيها بدايتى ونهايتى
وازى هاعيش من غيرك انتى وانتى غايتى
**
هاتقولى برده انه القدر
ازاى فى يوم تخلى سمايا من القمر
لما انتى ناوية ع السفر
ليه خلتينى احبك انتى
اختارك انتى من البشر
طب كنتى ليه بتعشمينى بليل طويل سهد وسهر
وازاى ياغاليه يحلالى ليلى بدون سمر
**
أنا بس باعتب ع القدر
لما أنا مش ليا فيكى
طب ليه زمانى قابلنى بيكى
وليه الاقى روحى فيكى
ما كنت ميت م الاساس
طب ليه تجينى واحيا بيكى
**
ازاى هاتمشى وانتى عارفه انى فى بعدك راح اموت
ازاى هاتقسى وسامعه قلبى بيندهك باعلى صوت
لما انتى ناويه تموتينى
تحيينى ليه ؟!
ما كنت ميت مـ الأساس
كنت عايش عمرى موت
لا كنت باندم عـ اللى راح
ولا كنت باتهز بجراح
ولا كنت اخاف عمرى يفوت
كنت راضى بنفسى ميت
طيف غريب...حواليا ناس
كنت اعيش اليوم بيومه
كنت عايش بالمقاس
ليه تبنى جوايا الامل
لما الامل مالهوش اساس !
**
هاتقابلى ناس بعدى هاتعيشى وياهم
ابقى حتى هاتى سيرتى بحاجه جميله جواهم
ابقى احكى عن حكايات مابينا
وكام ذكرى عشناهم
ابقى احكى عنا بكل خير وقولى عمرى ما انساهم
ابقى اسهرى بحكايتى ليكى
اوعى تنسى كلام مابينا كنت اكتبه بايدى واديكى
واسم الدلع ده حاجه منى بس ليكى
ودموع عنيا رساله منى
تبلغك ايه حبى ليكى
عيشى عمر سعيد فى بعدى
واما تفتكرينى صدفة
احضنى طيفى باديكى
وده عهد منى ياحب عمرى
هاعيش حياتى وعمرى ليكى
وان يوم سمعتى عن مماتى
هاموت وقلبى مش ناسيكى.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق